2007-10-22

Mitt kök i smålands skogar


Jag har bott överallt de senaste åren, Helsingborg, Växjö, Braås.
Här kommer lite färgglada foton från mitt kök.





Marianne Westman
Har nu samlat på mig 17 stycken rörstand burkar

Min Verdura samling som jag har hittat på loppis lite överallt.
Grytan har jag fått av min mamma som använde den flitigt på 70-talet.


Har lite roliga handdukar uppsatta på väggarna i köket, helt underbara att titta på. Tänk att man torkade sina händer på dessa konstverk på 60-70 talet.

Sen måste man ju bara ha några kakeldekorer som lyser upp köket.
Var på en loppis för länge sen och hittade gaffel hållaren i porslin och för ett tag en hittade jag sked hållaren. Nu är det bara en knivhållaren jag saknar....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar också Anita Wangel-prylar. Köpte för flera årsedan ett grytunderlägg via ngn loppis-hemsida i USA. Finns en del prylar på Tradera men de blir dyra. Men det ska vara motiven med blommorna och inte de andra.

Hanna

Anonym sa...

Hej kan jag få använda några av dina bilder på din blogg? Självklart länkar jag tillbaka! Skriv en kommentar i min blogg om det är ok, älskar ditt kök! :)

Sara sa...

Hej!!! självklart får du använda mina bilder, blir så glad att du gillar dem. Mitt Kök är som en loppmarknad :)

Anonym sa...

Bor du i en etta i ett loftgångshus eller finns det likadana kök ngn annanstans ?