2008-01-19

Signerad textil

Har några signerade tyger som jag har hittat lite här och där. Kan bara inte klippa sönder tygerna så de bara ligger i skåpet och dammar. Längtar till den dagen då jag bor lite större och kan hänga upp dessa på väggarna. På mitt senaste loppis äventyg hittade jag dessa 2st gardin längder med färgglada blommor.

" Denise" Design Ritva Wahlström Linje Hemma Borås Cotton Sweden



Jag gjorde ett fynd för ett tag sen på en tradera, trodde att blommorna på fotot var små men när jag fick hem det så såg jag att blommorna var stora och färgglada. Och inte nog med det så var det signerat Al Eklund. Det är han som i slutet av 1960-talet designade brickor, burkar, väggtermometrar, med stiliserade blommor och hjärtan i olika färgkombinationer.


" Svensk Sommar" design Al Eklund STOBO Made in Sweden



CHRISTINA RINGSBERG HANDPRINTED GAMLESTADENS OF SWEDEN

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Trevliga grejer du visar.
Har du kvar textilen av Christina Ringsberg? Är den till salu?

/anders@gustibus.se