2008-02-17

Så här började det.....

När jag var liten så åkte vi alltid till sommarstugan på sommarlovet. Stugan låg på landet så det fanns inte så mycket att göra i veckorna. Men när helgen kom åkte vi till en närliggande loppmarknad. Jag fick alltid en liten peng av mina föräldrar att handla för. Det var en sådan lycka att få gå omkring bland alla grejer och köpa det man ville. Så det var där mitt intresse för färgglad grejer började. När jag blev lite större så köpte jag mycket 70-tals kläder och började sy om plaggen så de passade mig. Efter ett tag hade jag samlat på mig så mycket 70-tals grejer och olika färgglad tyger att hela mitt flickrum var fullt. När jag för några år sen fick en symaskin av min mamma så började jag sy väskor och annat av alla tyger jag hade samlat på mig.



Ett av mina första fynd som liten var den blåa burken längst ner på vänstra bilden, jag hade flera stycken ett tag men har bara denna kvar i min samling.

I en garderob i Helsingborg började jag sy mina väskor för några år sen, efter det var jag fast i syträsket....det var väldigt mysigt att sitt där om kvällarna och titta ut genom fönstret och se Danmark.

Inga kommentarer: