2009-09-21

Mina bästa loppisminnen del 1

Nu har ni som läser min blogg valt vad jag ska blogga om denna vecka och det är mina bästa loppis minnen. För några år sen var jag i en liten by i småland och gick in för att handla i en lanthandel. När jag stod där med mina varor och skulle betala tittade jag upp på hyllan bakom gubben i kassan. Där stod ett helt gäng med ljusstakar från Royal krona, men det vara bara de vita som syntes. Jag frågade vad han skulle ha för dem han sa 30kr styck, han hämtade en stol för att nå upp. Han drog fram en massa som hade gömt sig bakom, sammanlagt så köpte jag 12st. Här har jag ett foto som jag tog när vi kom tillbaka till mina föräldrars sommarstugan. Jag har precis börjat diska dem eftersom det var så smutsiga av allt damm, tänk att det stått där i 30 års tid. Det var ett härligt fynd minne för de är så fina...


8 kommentarer:

Lotten sa...

Wow! Inget dåligt kap! Tänk att jag har letat och letat länge efter sådana... men de jag har hittat har kostat från 150 kronor styck och uppåt.
Väntar med spänning på nästa fyndrapport!

Kraam

Välkommen! sa...

oj! inte dåligt! ibland ska man ha turen på sin sida! :)

loppisfia sa...

Ja dom är riktigt fina. Har aldrig stött på någon, men jag håller ögonen öppna.. :)

UpsalaEkeby sa...

Vilket trevligt loppisminne!!

Föräldrarna har faktiskt en vit sådan hemma, som man kanske ska befria dom ifrån :)

Katarina sa...

Oj oj oj vilket fynd. Jag har två nu, dyra sådana. Skulle behöva ett fynd som ditt.

Herr Movarp sa...

Ja, det är sånt man minns efteråt, lite ansträngning och plötsligt världens fynd..!

hatte och matte sa...

Hej!
Jag undrar vad du tycker är ett rimligt pris för dessa ljusstakar, jag har spanat på Tradera i evigheter och de blir så dyra tycker jag, över 200 ibland. Är det rimligt?
Ha det fint!

Anonym sa...

Jag var på en loppis för några år sedan, och hade just blivit snuvad på flera fina fynd med SEKUNDERS marginal, så jag gick och grämde mig. Men så dök jag på två Royal Krona, som jag endast vagt kände igen- de hade inte blivit riktigt lika populära som nu, och jag var ännu inte lika loppisfrälst heller. Men 5 kr styck visste jag var ett bra pris. Hur bra förstod jag först när jag googlade dem... Men nu ska de säljas, för de pengarna kan jag köpa många saker som jag tycker mycket bättre om.