2012-06-27

En tygsamlares historia....

Det är Aini Vaari Finlayson Forssa tyg från 1970-talet.


 Nu ska ni få höra mitt värsta tygminne. Det började när jag bodde i Helsingborg för många år sen. Jag gick mycket på loppis och köpte hem mycket tyger. Men så var det en stor loppis en gång i månaden som jag åkte till i 2års tid. Men det fanns aldrig några tyger. Sen innan jag flyttade därifrån frågade jag personalen sista helgen innan flytten. Har ni inga tyger här? Jo vi har massor det finns i rummet längst bort. Jag blev likblek i ansiktet och sprang dit. Där hittade jag så mycket tyger att jag fyllde en hel kundvagn. Med gråten i halsen flyttade jag från Helsingborg och kan än idag fundera på vad tyger jag missade.

3 kommentarer:

Helena Högberg sa...

aj då, det var inte roligt! Man inser hur viktigt det är att fråga efter saker man är intresserad av på loppis!

Lilla Anka sa...

Hmmm, lite sorgligt! Men jag undrar: Vilken loppis var det? Jag bor ju i Helsingborg........kanske finns kvar nåt som du missade?;)

khina sa...

Så det kan bli.... men man ska inte gråta över spilld mjölk. Fast man kan ju undra vad du hade bommat pga. att du inte frågat tidigare....