2008-01-13

Äventyr i loppis skogen

Då har man varit ute på loppis äventyr igen och hittat lite fynd, nu i Högsby. Vad är en helg utan att gå på loppis. Man måste ju bara ut på jakt, det finns ju så mycket fint man kan hitta. Eftersom jag har varit på alla loppisar i skåne så måste jag ju avverka resten av sverige...Började med att hitta två fina 70-tals vaser, utan signatur men super fina. Hade ingen vit vas så den passar perfekt med sina nya vaskompisar.

ÅÅÅÅ vilken underbar rund duk, färgerna är klara och fina och bara lyser 70-tal.


Hittade ett par grillvantar av Ullas med grönsaksmotiv. Hon har även gjort samma mönster på sina dukar. Nu har jag en liten samling av grillvantar, roligt att hänga upp i köket.



Hittade ett par glasburkar från Sea Glasbruk Kosta, med äpplen så klart. Någon gång ska jag ta foto på alla prylar jag har med äppelmotiv.

Och sist men inte minst en underbar Ira bricka från Danmark


Inga kommentarer: