2008-07-11

Loppis fynd på Öland


Nu har jag varit på Öland i en vecka och det har bara regnat och regnat. Fy vad det är tråkigt när det regnar man blir ju helt ostimulerad inne i stugan. Men trotts det så var vi på några loppisar och fyndade lite. Trodde det skulle vara väldigt tomt på loppisfynd eftersom det var så mycket turister. Men de verkade inte vara så intresserade av 60-70 talet och tur var väll det, för jag hittade massor. Hade jag fått min vilja igenom hade vi varit på alla loppisar på hela ön, fick nöja mig med 3st...

Några av fynden:
*Sockerskål "adam" av Stig Lindberg
*Porslinsburk av Anita Nylund, söta Sussie
*Gräddkanna Anemon rörstrand
*Smör burk av Westman Rörstrand
*Senapsburk picknick Rörstrand
*En Norsk och Tyskland burk
*Tampella tyger
*10 Gruppen tyg, Birgitta Hahn, Borås 1968
*Ullas grytvante
*Underlägg med flundror 50-tal
* 4st påslakan rosa/grön

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, jag tror jag skulle akt till Öland med dig ;) VILKA TYGER, jag blir helt avis *snyft*... Hittade hit via signerat. Jag är en rättsa nybliven tyg-tokig, men nu vet jag hur det kommer att se ut hemma hos mig om 2-3 ar ;) Tyvärr finns det inte bra loppis i närheten hos mig (bor i österrike) :(
Jag tittar in igen! Ögongodis behöver jag ofta ;)
/Sara

Anonym sa...

ska ut på loppisrunda på öland idag, hade varit fint om du skrivit VAR du lyckades hitta ditt ögongodis:)