2008-07-02

Mina tyg kompisar


Jag har hittat två kompisar som gillar tyger så mycket som jag, vi förstår varandras beroende. Först har vi goa Inger som har samlat i flera års tid på tyger och andra textilier. Hon är så bra att prata med för ibland tror man att man är ensam i världen med sitt skogstokiga textil beroende. Frågade henne om hon hade några bollfransar som jag kunde köpa och javisst hade hon det, så nu kan jag sy kuddar med bollfrans runtom. Sen har vi Safija som jag har börjat byta grejer med, så det vi har tröttnat på skickar vi till varandra. Hon gillar exakt samma grejer som jag. Skulle bli svårt att gå på loppis tillsammans med henne, vi skulle bli som hund och katt. I dag stod ett paket utanför dörren med massor med fina tyger och ett par träskor som var för små för henne, passade fin fint på mig. Längtar redan efter nästa paket byte.....

Inga kommentarer: