2009-06-06

Monster kudde

För ett tag sen fick jag ett trevligt email från en besökare. Hon hade några stuvbitar av Carl Johan De Geer tyget monster som hon ville bli av mig. Det kunde jag inte säga nej till så nu har jag satt saxen i tyget och gjort en kudde. Läste någonstans att de där monsterna på tyget gjorde han efter att ha sett några plast leksaker i en affär. Tyget finns med svart botten med stora monster i rött, gult och grönt, svart botten med vita monster.
Ser iallafall ut som snälla monster :)

1 kommentar:

Carl Johan De Geer sa...

Hej!
Jag heter Carl Johan De Geer och blir alltid glad när någon gillar mina tyger. Och det är alltid slående hur fint det kan bli när man klipper ut mindre bitar ur ett stort mönster, som mitt "Monster" från 1986. Det tyget fanns i produktion ända till 1999.
Det andra tyget som tillskrivs mig heter "Änglar", tror jag, och är designat av Lotta Hagerman. Vi var båda med i 10-gruppen.