2012-11-12

Retro folk och landskaps tyger...


 
Detta är nog bland det finaste tygerna jag har sett på länge, man blir så glad att man spricker. Kolla bara in damen i bikini som ska hoppa. Det finns massor med tyger från 60-70 talet men dessa landskaps tyger gillar jag bäst. Tyvärr vet jag inte vem formgivaren är men det måste varit en barnkär typ. Har aldrig sett någon av dem innan så är det någon som vet något maila gärna..
 
Var med i en artikel idag skriven av Micke för retrofolk.se ta gärna en titt...

3 kommentarer:

Lybtar sa...

Den artikeln har jag läst :)

od Andulky sa...

Oj, jag bara älskar det övre tyget!!!

Anna-Lena Emdén sa...

Hej! Det är något bekant med det understa tyget! Antagligen något av mina bortglömda...ganska stolligt ju, jag tror aldrig jag sett det som tyg. Ändå kul att se nu. Hälsningar Anna-Lena